ترند دکوراسیون آشپزخانه سال 2023

دکوراسیون آشپزخانه برای خانم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دکور آشپزخانه می تواند بسیار ساده و یا در عین حال بسیار پیچیده باشد. هدف نهایی طراحی ایجاد مکانی کاربردی، زیبا و راحت است. آشنایی با ترند دکوراسیون داخلی آشپزخانه این امکان را به شما می دهد تا در فضایی بسیار خاص، زیبا و متنوع زندگی کنید. وقتی نوبت به طراحی آشپزخانه می رسد، می توانیم منتظر چیزهای بزرگ باشیم. پیش تر در مجله لوتوس راجع به ترند دکوراسیون آشپزخانه سال 2022 صحبت کردیم. حال از فناوری پیشرفته گرفته تا رنگ های جسورانه و فضاهای چند منظوره، دکوراسیون آشپزخانه در سال 2023 در مورد افزایش راحتی و سبک شخصی در آشپزخانه خواهد بود. 

ترند دکوراسیون آشپزخانه سال 2022

به جای بازسازی های گران قیمت شما می توانید با استفاده از تعویض کاشی دیوار بین کابینت ها و استفاده از روکش های رنگی برای کابینت و کانتر به طراحی مورد علاقه خود برسید. در واقع شما می توانید با هزینه های اندک آشپزخانه خود را به فضایی گرم و جدید تبدیل نمایید. در این مقاله با ما همراه باشید تا زیباترین و جذاب ترین ترندهای دکوراسیون آشپزخانه 2023 را به شما عزیزان معرفی نماییم.

برای دکوراسیون آشپزخانه سال 2023 به نکات زیر توجه نمایید:

1) استفاده از سنگ ماربل و مرمر در دکوراسیون آشپزخانه 

در طراحی داخلی آشپزخانه 2023 استفاده از سنگ ماربل و مرمر در کانتر و دیوار بین کابینت ها به شدت توصیه می شود. سنگ ماربل و یا سنگ مرمر یک انتخاب محبوب برای آشپزخانه محسوب می شود. سنگ ماربل و مرمر از دوام و پایداری بالایی برخوردار می باشند که این مطلب آن ها را به یک سرمایه گذاری خوب و انتخاب مناسب برای آشپزخانه تبدیل می کند. از سنگ ماربل و مرمر می توان برای ایجاد یک سینک چشم نواز یا یک جزیره آشپزخانه استفاده نمود. استفاده از متریال طبیعی همچون سنگ ماربل و سنگ مرمر نه تنها از کیفیت زیبایی شناختی غنی برخور می باشند، بلکه به دلیل مزایای سلامتی خود (کاهش میزان مواد شیمیایی در خانه) شناخته شده اند. 

استفاده از سنگ ماربل و مرمر

2)استفاده از لوستر و شیر آلات برنزی و برنجی در دکوراسیون آشپزخانه 

در سال 2023 ما شاهد استفاده از فلزاتی مانند: برنج، برنز، استیل ضد زنگ و نیکل در فضای آشپزخانه هستیم. شما می توانید با اضافه کردن این آیتم ظاهری فوق العاده جذاب به آشپزخانه خود هدیه بدهید. 

استفاده از لوستر و شیر آلات برنزی و برنجی

3) تاثیر رنگ در دکوراسیون آشپزخانه 

برای آشپزخانه 2023 توصیه ما به شما استفاده از پالت رنگی گرم با تناژ رنگی کرم، بژ، خاکستری، قهوه ای و … است. شما می توانید از ترکیب رنگ سفید با این رنگ ها بهره ببرید. رنگ سفید نشان دهنده پاکی است. رنگ سفیددیوار ها، کابینت باعث بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه خواهد شد. فقط توجه داشته باشید که رنگ سفید همه کثیفی ها را نشان می دهد. در سال 2023، آشپزخانه تماما سفید در حال فروپاشی است و استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ های گرم در تمام بخش های آشپزخانه دیده می شود.

پالت رنگی گرم در دکوراسیون آشپزخانه

همچنین، در دکوراسیون آشپزخانه 2023 آشپزخانه مشکی و مات از جذابیت بالایی برخوردار است و جایگاه ویژه ای را در بین طرفداران خود دارد. رنگ مشکی در کنار رنگ های چوبی بسیار زیبا و منحصر به فرد است.  لازم به ذکر است، استفاده از رنگ سبز زیتونی نیز می تواند جایگاه بسیار ویژه ای در بین طرفداران این رنگ داشته باشد. رنگ سبز زیتونی از آن دسته از رنگ ها است که به راحتی با رنگ سفید، مشکی و رنگ چوب ترکیب می شود. 

استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون آسپزخانه

4) استفاده از یک جزیره بزرگ در دکوراسیون آشپزخانه 

همان طور که می دانید آشپزخانه قلب هر خانه است و در ساعاتی از روز اعضای خانواده را برای صرف غذا و نوشیدنی به دور هم جمع می کند. در سال 2023 استفاده از جزایر بزرگ تر در آشپزخانه باعث می شود تا فضای بزرگتری برای تجمع افراد خانواده در دسترس باشد. چرا که این کار باعث بالا رفتن صمیمیت در بین افراد خانواده می شود و میل به غذا خوردن در کنار هم را افزایش می دهد. همچنین، شما می توانید به جای استفاده از یک جزیره بزرگ از دو جزیره کوچکتر استفاده نمایید. که یک جزیره برای تهیه غذا و جزیره دیگر برای جمع شدن افراد باشد. اگر اولین بار است که اسم جزیره را می شنوید باید بگوییم که آشپزخانه هایی که در مرکز آنها یک میز کانتر به شکل مستقل قرار گرفته، به عنوان جزیره آشپزخانه محسوب می شوند. 

استفاده از یک جزیره بزرگ در دکوراسیون آشپزخانه

5) اثر نور و روشنایی در دکوراسیون آشپزخانه 

روشنایی یکی از مفاهیمی است که مانند سال های قبل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استفاده از پنجره های بزرگ و رنگ های روشن می تواند بر درخشش و روشنایی فضای آشپزخانه بیافزاید. اگر قادر به باز سازی فضای آشپزخانه خود نیستید استفاده از نورپردازی مصنوعی نیز می تواند شما را به این هدف نزدیک تر کند. شما می توانید از متریال طبیعی همچون چوب درخت بامبو، پارچه و … برای ساخت لوستر استفاده نمایید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که رنگ های خنثی را برای حفظ ثبات انتخاب کنید. بنابراین، ما به شما پیشنهاد می کنیم موادی انتخاب کنید که هم برای طبیعت و هم در طراحی داخلی شما تأثیرگذار باشد. 

اثر نور و روشنایی در دکوراسیون آشپزخانه 

6) استفاده از هود، یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی تو کار در آشپزخانه 

طراحان داخلی در سال 2023 از لوازم تو کار مانند هود، یخچال، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در داخل کابینت ها استفاده می کنند تا ظاهری یک دست در فضای آشپزخانه ایجاد کنند و از ایجاد شلوغی در فضای آشپزخانه جلوگیری کنند. 

استفاده از هود، یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی تو کار در آشپزخانه 

7)استفاده از پارکت لمینت در آشپزخانه 

کفپوش یا پارکت لمینت همچنان جز عناصر اصلی در طراحی داخلی به شمار می رود. پارکت لمینت در دو نوع چوب طبیعی و چوب مصنوعی فیبر دار تولید می شود. پارکت با چوب مصنوعی فیبردار از قیمت پایین تری برخوردار است و در انواع طرح ها و رنگ ها موجود می باشد و شما می توانید با توجه به سلیقه خود نسبت به خرید آن اقدام نمایید.لازم به ذکر است، پارکت لیمنت به دلیل ضد آب و ضد شکستگی بودن طرفداران زیادی را در بین طراحان داخلی دارد. پارکت لمینت از دوام بالایی برخوردار است و سالیان سال می توانید از آن استفاده کنید. همچنین در هنگام جابه جایی و نقل مکان به خانه دیگر می توانید آن ها را جمع آوری و دوباره نصب نمایید. 

استفاده از پارکت لمینت در آشپزخانه

8)استفاده از متریال طبیعی در آشپزخانه 

استفاده از متریال طبیعی همچنان یک ترند محسوب می شود و هرگز از مد نمی افتد، در چند سال گذشته شاهد افزایش استفاده از مواد طبیعی در دکوراسیون داخلی خانه بوده ایم. مواد طبیعی شامل سنگ، قطعات فلزی و چوبی از انتخاب های مهم در سال 2023  است. شمامی توانید از سایر لوازم دکوراتیو مانند لوستر و ظروف از جنس متریال طبیعی و دست ساز نیز استفاده نمایید. 

استفاده از متریال طبیعی در آشپزخانه 

لازم به ذکر است، مواد طبیعی پایدارتر هستند و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کنند. با بالا رفتن آگاهی مردم، تمایل آن ها به انتخاب مواد قابل بازیافت بیشتر شده است و این بدان معنا است که استفاده از متریال طبیعی سالیان سال از مد نخواهد افتاد. پس به دنبال متریال طبیعی مانند، پشم، پنبه، ابریشم، خاک رس، چوب ، فلز و … باشید.

9) استفاده از فناوری هوشمند در دکوراسیون آشپزخانه 

با ادامه پیشرفت فناوری، انتظار می رود استفاده از فناوری هوشمند در آشپزخانه افزایش یابد. این شامل لوازمی می شود که به وای فای شما متصل هستند و می توانند توسط تلفن هوشمند شما کنترل شوند، وسایلی که با صدا فعال می شوند، شیرهای هوشمند بدون لمس و … آشپزخانه‌های هوشمند نه‌تنها راحت هستند، بلکه به صرفه‌جویی در زمان و انرژی کمک می‌کنند به طوری که اکثر لوازم هوشمند نسبت به همتایان سنتی خود از نظر انرژی کارآمدتر هستند. سازندگان در حال توسعه و تقویت دستگاه‌هایی با فناوری هوش مصنوعی هستند. کارهایی مانند تهیه فهرست مواد غذایی، مدیریت برنامه‌های خانوادگی، ردیابی تاریخ انقضای غذا و… 

استفاده از فناوری هوشمند در دکوراسیون آشپزخانه 

سخن آخر

آشپزخانه یکی از بخش های مهم منزل محسوب می شود. از این رو دکوراسیون آشپزخانه نیز تاثیر بسزایی در دکوراسیون کل منزل دارد. تمام موارد ذکر شده در مقاله در جهت راحتی و آسایش زندگی شخصی در جامعه پیش رو بیان شده است. در طراحی داخلی آشپزخانه 2023 استفاده از سنگ ماربل و مرمر در کانتر و دیوار بین کابینت ها توصیه شده است.
همچنین می توانید با اضافه کردن فلزاتی مانند: شیرآلات برنجی، استیل ضد زنگ، نیکل و…  ظاهری فوق العاده جذاب به آشپزخانه خود هدیه بدهید. نکته دیگر اینکه طراحان استفاده از رنگ مشکی و زیتونی را برای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2023 پیشنهاد کردند. توجه داشته باشید که استفاده از پنجره های بزرگ و رنگ های روشن می تواند بر درخشش و روشنایی فضای آشپزخانه بیافزاید. به عنوان نکته آخر نیز در نظر داشته باشید که با توجه به فناوری هوشمند و ابزاری مانند هوش مصنوعی به راحتی می توانید تراوشات ذهنی خود را به واقعیت تبدیل کنید. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *