جشن سالانه کریسمس

christmas celebration
  •  جشن کریسمس 

کریسمس یک جشن سالانه برای بزرگداشت تولد عیسی مسیح که آموزه هایش اساس دین مسیحیان را تشکیل می دهد، می باشد. اگرچه ماه و تاریخ تولد حضرت عیسی ناشناخته است. عمدتاً در تاریخ 25 دسامبر به عنوان یک جشن مذهبی و فرهنگی در بین میلیاردها نفر در سراسر جهان برگزار می شود. و از نظر تاریخی در غرب دوازده روز طول می کشد و در شب دوازدهم به اوج خود می رسد. روز کریسمس در بسیاری از کشورها تعطیل عمومی می باشد. 

جشن کریسمس

در روایت سنتی کریسمس آمده که عیسی در بیت‌لحم، مطابق با پیش‌گویی‌های مسیحایی به دنیا آمده است. هنگامی که یوسف و مریم به شهر رسیدند، مسافرخانه جایی نداشت و به همین دلیل به آنها اصطبلی پیشنهاد شد و در آن جا، مسیح نوزاد متولد شد و فرشتگان این خبر را  اعلام کردند.

در دهه 1930، کالوین کولیج، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در مورد جشن‌های سالانه یولتید اظهار داشت: «کریسمس نه یک زمان و نه فصل است، بلکه یک حالت ذهنی است. » 

نقل و قول از کریسمس

جشن کریسمس از طریق  راه های مختلف بر ذهن انسان تأثیر می گذارد و می تواند حس شادی، دلتنگی، هیجان، دلهره و استرس را برانگیزد. 

  • کریسمس و تاثیرات روانی ان 

این جشن یکی از روان‌ شناختی‌ترین جشن‌های بشری می باشد، از این نظر که بازتاب وحشت درونی از تاریکی می باشد که اولین تجربه‌های بشر از زمستان را مشخص می‌کند. در جوامع قدیم، کوتاه شدن مداوم روزها با سپری شدن پاییز، واقعاً ترسناک بود، زیرا چیزی برای اطمینان دادن به جهانیان از آمدن فصل بهار وجود نداشت. این پیشگویی منجر به خرافات پرستش خورشید شد، و پس از انجام مراسم و قربانی کردن، می توانستند منتظر روزهای طولانی تر و ساعات طولانی نور خورشید باشند. 

کریسمس و تاثیرات روانی ان 

کریسمس امروزه مملو از رقص اجتماعی، مبادله هدیه، موسیقی کریسمس، سرود خواندن، تقسیم غذا با خانواده و دوستان، تزیین درخت کریسمس و … می باشد. 

رقص کریسمس

اما چه احساسی در ما ایجاد می کند؟!

  • سلامتی و تندرستی

بررسی داده های اجتماعی در اروپا نشان داد که مردم در کریسمس از سلامتی عاطفی کمتری برخوردارند. خلق و خوی عمومی افراد ممکن است بدتر شود و  تلفات ناشی از مصرف الکل ممکن است در حوالی تعطیلات کریسمس افزایش یابد. مطالعات دیگر درمورد کریسمس نشان می دهد که میزان خودکشی به طور قابل توجهی در این زمان کاهش می یابد. 

تاثیرات روانی کریسمس

وقتی به گذراندن وقت با عزیزان خود فکر می کنیم، احساس شادی و گرما را تجربه می کنیم. همچنین در این زمان مردم در حال استراحت و خندیدن هستند، که این سلامتی را بهبود می بخشد. یک مطالعه آمریکایی نشان می دهد که خندیدن، فشار خون و کلسترول و استرس را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را تا 40 درصد تقویت می کند.

جشن کریسمس

همچنین برای افرادی که یکی از عزیزان خود را از دست داده‌اند، تعطیلات ممکن است یادآور لحظات خوشی باشد که در گذشته با آن شخص داشته‌اند. تزئین زودهنگام ممکن است به آن‌ها کمک کند که بیشتر با آن فرد ارتباط برقرار کنند. و حتی خبرهای خوب دیگری نیز وجود دارد که همسایگان شما ممکن است تزئینات کریسمس شما را به عنوان نشانه ای از اجتماعی بودن و نزدیک شدن شما تفسیر کنند.

 افراد در تعطیلات به سلامتی خود فکر نمی کنند! 

از سوی دیگر، ما می دانیم که مردم در کریسمس بیشتر دچار حملات قلبی می شوند و روز کریسمس شاهد اوج سالانه مرگ و میر در بخش های اورژانس بیمارستان ها هستیم. زیرا برخی افراد در طول تعطیلات، درمان خود را به تاخیر می اندازند. از جمله عوامل دیگر تاثیرگذار در افزایش مرگ قلبی در طول تعطیلات استرس مرتبط با تعطیلات، تغییر در رژیم غذایی و نوشیدن الکل، حضور پرسنل کمتر در بیمارستان ها و دوری از خانه عنوان می شود.

چراغ های کریسمس چه احساسی به شما می دهد؟

اما نورها همچنین می توانند دوپامین، ماده شیمیایی «احساس خوب» را در مغز  تحریک کنند. دکتر پتیجان می گوید: “با وجود نور های درخشان سیستم عصبی هوشیارتر، آگاه تر می شود و در نهایت این احساسات، می تواند شادی را ایجاد کند.” 

چراغ های کریسمس

  • هدایای روز کریسمس 

تقدیم هدیه در روز کریسمس یک سنت مسیحی محسوب می شود که به طور گسترده در سراسر جهان انجام می شود. برای مسیحیان، هدایایی که در کریسمس داده می شود، نمادی از ادای احترام سه حکیم است که پس از تولد عیسی مسیح به او هدایا تقدیم کردند. هدایا اغلب در روز کریسمس (25 دسامبر) یا در شب دوازدهم رد و بدل می شود.در ایام کریسمس برای افراد فقیر نیز هدایایی در نظر گرفته می شود.که این نشانی از مهربانی و سخاوت و بخشندگی می باشد. علاوه بر هدایایی که خانواده و دوستان به یکدیگر می دهند. در روز جمعه، یک روز پس از کریسمس، کارمندان نیز هدیه دریافت می کنند. 

کادو دادن در کریسمس

همچنین هدیه دادن به کسی که دوستش داریم به ما این امکان را می دهد که احساسات و قدردانی خود را نسبت به او ابراز نماییم. از آنجا که هدیه دادن و بسیاری از جنبه های دیگر جشنواره کریسمس باعث افزایش فعالیت اقتصادی می باشد. تعطیلات کریسمس به یک رویداد مهم برای مشاغل تبدیل شده است. در طول چند قرن گذشته، کریسمس به طور پیوسته در بسیاری از مناطق جهان تأثیر اقتصادی رو به رشدی داشته است. 

هدیه کریسمس

هدیه دادن هم آزار دهنده می شود! 

در مقابل، حتی یک عمل ساده هدیه دادن نیز ممکن است مملو از مشکلات روانی باشد. به طوریکه هدیه خیلی گران یا خودنمایی می کند یا ممکن است برای کسانی که قصد تحت تاثیر قرار دادن دیگران را دارند نتیجه معکوس داشته باشد. مانند زمانی که هدیه ای داده می شود اما هیچ در ازای آن دریافت نمی شود. نتیجه می تواند از نظر اجتماعی آزاردهنده باشد. 

تغییرات کریسمس

یکی از عادت های رفتاری که انسان ها به طور مرتب در کریسمس از خود نشان می دهند، این است که سالانه شکایت می‌کنیم که «سال‌ها پیش» جشن‌ ها بهتر بود و این روزها همه چیز تغییر کرده است. در نیم قرن گذشته، این جشن سالانه بخش زیادی از شادی و مهمان نوازی اصلی خود را از دست داده است. 

کریسمس

امسال، به جای تمرکز بر موارد منفی، شاید به یاد بیاوریم که بسیاری از کارهایی که در کریسمس انجام می دهیم مشروط به شرایط و تحت کنترل ما برای ایجاد تغییر هستند.

  • نمادها

مسیحیان در طول جشن کرسیمس از نماد هایی استفاده می کنند. بسته به اعتقادات، تربیت، ایمان یا دیدگاه، ممکن است تصور شما از نمادهای کریسمس با دیگران بسیار متفاوت باشد.

  • شمع: نماد اینکه حضرت عیسی نور جهان است. همچنین نوری برای هدایت دیگران می باشد.    
جا شمعی لیوانی JOSEPHINE
جا شمعی لیوانی JOSEPHINE

شرکت لوتوس جا شمعی های لیوانی زیبایی را از جنس شیشه تولید کرده است.استفاده هنرمندانه از آبکاری نقره در جا شمعی لیوانی JOSEPHINE و دیگر طرح های ظریف و متنوع، کار را بسیار چشمگیرکرده است.لازم به ذکر است نقره به کار رفته شده در شمعدان های لیوانی شرکت لوتوس نقره ایتالیایی می باشد.  

جا شمعی های لیوانی لوتوس 

طرح های متنوع این شمعدان ها در هنگام روشن کردن شمع پخش نور بسیار جذابی دارد که با ذوب شدن شمع داخل آن زاویه پخش نور تغییر کرده و حالت زنده ای به کار میدهد.لازم به ذکر است اگر این شمعدان ها را روی سطح سفید قرار بدهید،نور را واضح تر می بینید. 

جا شمعی لیوانی ELANIA
جا شمعی لیوانی ELANIA

شرکت لوتوس با ایجاد بسته بندی شکیل در رنگ مشکی با کاور نقره ای این امکان را به وجود آورده است تا بتوانید هدیه ای خاص و زیبا برای عزیزان خود داشته باشید. لوتوس جا شمعی های لیوانی را در دوازده طرح متنوع به بازار ارائه کرده است.میتوانید طرح های مختلف را در سایت ببینید. 

  •  زنگوله: نمادی از کریسمس است که آدمیان را هوشیار می کند و برای رسیدن به راه هدایت به آنها کمک می کند. 

 

زنگوله نماد کریسمس

  • آبنبات های J شکل: اول کلمه Jesus: مسیح _ در واقع این آب نبات ها نماد عصای چوپان است و یاد آور اینکه حضرت عیسی «چوپان خوب» است  و مردم را به آغوش خود فرامی‌خواند. 

آبنبات های J شکل

  • حلقه های گل: بسیاری از مردم، در ایام کریسمس این حلقه های گل را روی درب های ورودی خانه های خود نصب می کنند تا برای هم آرزوی سلامتی و شادی کنند. نماد زندگی ابدی و عشق بی پایان خداوند می باشد.  

حلقه های گل در کریسمس

  • درخت کریسمس: مسیحیان این درخت را به عنوان زندگی جاودانی که با خداوند دارند و یادآوری تولد عیسای مسیح تزیین می کنند. گیاهان همیشه سبز نمادی از شادابی، خوش بینی و درخشندگی حتی در سخت ترین شرایط هستند. آنها نماد رشد، پیروزی و تجدید نیز هستند. 

درخت کریسمس

  • بابانوئل: پدر کریسمس شخصی به نام نیکلاس سنت در روز کریسمس برای گسترش عشق و مهربانی از خانه‌ای به خانه‌ی دیگر می‌رفت و به کودکان هدایا می‌داد. سالهاست که بابانوئل به عنوان یک نماد دوست داشتنی در روزکریسمس مشهور است. 

بابا نوئل

  • ستاره: یکی از نمادهای کریسمس است که در همه جا استفاده می شود! ستاره نشان دهنده ستاره جدیدی است که در شب تولد مسیح ظاهر شد.

ُستاره نماد کریسمس

با کالکشن سال 2022 لوتوس منزلتان را برای کریسمس دکور کنید. 

ساعت رومیزی فلزی لوتوس مدل SAN GABRIEL، یک مدل ساده و بسیار شیک می باشد. این ساعت تمام فلزی می باشد که در رنگ های آبکاری طلایی، نقره ای، آنتیک و رنگ های استاتیک مشکی و سفید ارائه شده است. ساعت های رومیزی مدل سن گابریل به دلیل سایز کوچک این قابلیت را دارند که در فضاهای مختلف  از جمله روی میز کنسول،میز کنار تخت، میز عسلی و…دکور شوند. 

رومیزی های جدید برند لوتوس 

لوتوس با استفاده از زه فلزی با آبکاری طلایی دور فریم ساعت باعث شد تا صفحه ساعت زیباتر و چشمگیر تر باشد. همچنین ساعت های رومیزی مدل سن گابریل به عنوان هدیه گزینه مناسبی می باشند. 

ساعت SAN GABRIEL
 رومیزی  SAN GABRIEL

ساعت های رومیزی فلزی BELMONT یکی از جدید ترین مدل های ساعت رومیزی گروه تولیدی لوتوس است.ساعت های جدید رومیزی فلزی لوتوس BELMONT با رنگ های رویایی شما را به دنیای نوستالژی گذشته میبرد و در عین حال طراحی بی نظیر لوتوس در صفحه ، عقربه این مدل باعث شده تا با دکوراسیون مدرن امروز بسیار هارمونی داشته باشد.طیف رنگی متنوع و آبکاری با کیفیت فلز ،جذابیت این مدل را چند برابر کرده است.

عجیب نیست اگر همه میخواهیم حداقل یک رنگ از این مدل ساعت را در منزل کنار تخت و یا در محل کار روی میز کارمان داشته باشیم.  

ساعت فلزی رومیزی لوتوس ANTIQUE B700
ساعت رومیزی مدل BELMONT رنگ ANTIQUE

میز عسلی سه تکه مدل ALMA طرح کریسمس، دارای شیشه متحرک و چاپ مستقیم روی شیشه است.به همین دلیل سبب می شود طرح روی شیشه همیشه ماندگار و با کیفیت بماند. همچنین میز عسلی سه تکه کریسمس دارای پایه های پیچی چوبی است. 

میز عسلی سه تکه CHRISTMAS
میز عسلی سه تکه CHRISTMAS

میز عسلی از جمله لوازم کاربردی و دکوراتیو برای منازل است. میز عسلی یکی از وسایلی است که با صرف کمترین هزینه ایده های زیادی برای دکوراسیون به شما می دهد.به این شکل که با قرار دادن در جلو مبل میتواند به فضا نظم دهد.

همچنین می توانید با میز عسلی سه تکه فضای پذیرایی خود را تزیین نمایید.لوتوس میز عسلی مدل ALMA و مدل های دیگر را در طرح های مختلف تولید می کند، برای دیدن طرح های دیگر به بخش میز عسلی مراجعه فرمایید.  


 

گروه تولیدی صنعتی لوتوس با تولید تخصصی محصولات دکوراسیون مانند انواع ساعت ها، میزهای دکوراتیو و عسلی، تابلو های تزیینی، گرامافون، مجسمه و انواع تلفن و … یکی از بزرگترین مجموعه های تولیدی در این زمینه در کشور است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *