چرا رنگ very peri به عنوان رنگ سال 2022 انتخاب شد؟

رنگ سال 2022 به رنگ گل پریوش

رنگ سال ۲۰۲۲ very peri

چرا رنگ very peri به عنوان رنگ سال2022 انتخاب شد؟

برای جواب به این سوال در این مقاله با ما همراه شوید.

رنگ سبز از جمله رنگ هایی می باشد که با احساس آرامش، شفا بخشي، اميد، خوش بيني، پایداری مرتبط می باشد. با توجه به سال پر آشوب و پردغدغه ای که جهان در دوران ویروس کرونا تجربه کرده است، نیاز جامعه به این رنگ بی ربط نخواهد بود. 

رنگ سبز رنگ آرامش

بیشترین رنگ موجود در طبیعت، رنگ سبز است که بسیار آرامش بخش است. مخصوصا زمانیکه از آن در طراحی داخلی منزل استفاده می شود. همچنین لازم به ذکر است که رنگ سبز با طیف وسیعی از رنگ ها به خوبی ست می شود. 

رنگ سبز در دکوراسیون

استفاده لوتوس از رنگ سبز در ساعت دیواری  

ساعت دیواری فلزی DYLAN

در طراحی ساعت DYLAN از رنگ سبز تیره استفاده شده است.  این رنگ کنترل گراست و حس خوبی به فضا می دهد. ساعت دیواری فلزی مدل DYLAN دارای زه فلزی آبکاری طلایی است که با ترکیب رنگ سبز تیره در فریم بسیار اصیل و لوکس به چشم می آید. رنگ سبز از سری رنگ هایی است در دکوراسیون نشان دهنده ی احساس، خلاقیت و انرژی است. هچنین رنگ سبز با زنده کردن طبیعت در فضای خانه می تواند حس تازگی و نشاط را در فضا به وجود آورد.

رنگ سبز، رنگ مورد استفاده مردم در سال 2022

کارشناسان بعد از مطالعه تاثیرات پاندمی کرونا بر مردم براین باور بودندکه رنگ سبز، رنگ مورد استفاده مردم در سال 2022 خواهد بود. همچنین تحقیقات موجود نشان می دهد تعداد دفعاتی که رنگ سبز سرچ شده است، دو برابر سال 2021 می باشد. شرکت برند معروف رنگ، بنجامین مور، یک رنگ سبز ملایم با نام October Mist برای رنگ سال معرفی کرده است. رنگی که تناژی از رنگ خاکستری را دارد. 

october mist 1495رنگ سبز در محیط

بسیار جالب است که بگوییم، امسال چهار شرکت معروف: BENJAMIN MOORE، SHERWIN WILLIAMS، PPG، BEHR همزمان رنگ سبز را رنگ سال معرفی کردند. 

کلی سیناترا، نماینده شرکت بنجامین مور

کلی سیناترا، نماینده شرکت بنجامین مور می گوید: اولین بار است که شرکت های دیگر همین طیف رنگ سبز را معرفی کردند. دلیل آن می تواند درد مشترکی باشد که مردم در دوران کرونا، از جمله: دورکاری، ارتباطات آنلاین، فاصله ی اجتماعی، دور بودن از سفر و…را تجربه کردند. همه ی این عوامل باعث می شود تا صحبت از سلامت روان بیش از پیش باشد. نینا بلیر(Nina blair) طراح داخلی اهل منهتن می گوید: این طیف رنگ سبز ملایم متمایل به طوسی به این معنی است که می خواهیم به استقبال طبیعت برویم و فضای بیرون را به داخل منزل بیاوریم. این رنگ، حس طبیعت و ماجراجویی را انتقال می دهد که پر ریسک نیست.

انتخاب رنگ از سوی شرکت های برند رنگ، کاری پر چالش است. به طوریکه کل تقویم سال را به بررسی ترندهای لایف استایل، شو های تجاری، آمار و ارقام موتور جستجو می پردازند و در نهایت با اطمینان یک رنگ را به عنوان رنگ سال معرفی می کنند. لازم به ذکر است، رنگ منتخب علاوه بر فروش، تاثیر گذار خواهد بود. به طوریکه رنگ منتخب باید منعکس کننده حال و هوای سیاسی، سلامت اقتصادی، ‌رفتار اجتماعی جامعه باشد. شرکت PPG می گوید بعد از طی دو سال  درگیری با ویروس کرونا، پیام برای سال ۲۰۲۲ سلامت و رشد دوباره است. و طیف رنگ سبز ملایم با نام  OLIVE SPRIG، به معنی جوانه زیتون، سمبل شروع دوباره در دوران پسا کرونا خواهد بود. 

olive spring

همچنین شرکت BEHR، یک رنگ نعنایی پر طراوت با نام BREEZEWAY را انتخاب می کند. 

BREEZEWAY

شركت گليدن (Glidden) مي گوید: اين بار علاقه به رنگ سبز و غذاي گواكومولي (مکزیکی) باهم تركيب شده است و رنگ زيبای سبز گواكامولي را به عنوان رنگ سال  ٢٠٢٢ معرفي كرديم. 

avocado-easy-guacamole

نظرات شرکت های معروف درباره رنگ سبز 

شرکت انگلیسیی فارو اند بال (Farrow & Ball) نیز رنگ سبز ملایمی را که به عنوان رنگ سبز اتاق صبحانه صدا می کند، برای رنگ سال ۲۰۲۲ معرفی می کند‌ و ‌می گوید این رنگ، شادترین رنگ سبزی است که داریم. یک رنگ زنده که حتی زیر نور روز و نور ملایم شمع بسیار خوشرنگ است. همان رنگی که وقتی وارد اتاق شرقی منزل می شوید و اولین وعده روزانه خود را میل می نمایید، روی دیوار و چوب می درخشد. شرکت والسپر(Valspar) می گوید: رنگ سبز کمک می کند تا روی سلامت جسم و روح خود متمرکز باشیم و یک فضایی از جنس زمین و طبیعت ایجاد کنیم. با وجود تمام این نکات، بعضی از افراد تصور می کنند، انتخاب رنگ سبز کمی خطرناک و کسل کننده است. 

ناتالی ابل، صاحب برند استارتاپ رنگ

ناتالی ابل، صاحب برند استارتاپ رنگ در لس انجلس، می گوید: انتخاب رنگ سبز متمایل به رنگ طوسی از سمت کمپانی بنجامین مور، این حس را ایجاد نمی کند که باید به سمت جلو حرکت کنیم، گویی در همان مکان قبلی ایستادیم! من مردم را به رنگی روشن تر، رویایی تر و متفاوت تر تشویق می کنم. البته ناتالی ابل رنگ خاصی را پیشنهاد نمی دهد و بیشتر براین باوراست که بهتر است، افراد در رنگ استایل خود از رنگ سبز استفاده کنند و اصلا چرا همه مردم باید در خانه های خود از یک رنگ استفاده کنند! 

شرکت پنتون 

در نهایت کمپانی معروف پنتنون(Pantone)، یک رنگ کاملا متفاوت به عنوان رنگ سال معرفی کرد! رنگی که همانند دفعات گذشته در آرشیو رنگ کمپانی نبود! یک رنگ کاملا جدید! یک فرد معمولی در نگاه اول ممکن است آن را رنگ بنفش یا رنگ اسطوخودوس (LAVENDER) بنامد. اما رنگی که از آزمایشگاه پنتون به دست امده است، با مشخصات: pantone 17-3938 Very Peri می باشد. در واقع ترکیب رنگ آبی، با انرژی و نشاط رنگ قرمز. 

رنگ very peri سال 2022رنگ سال 2022 به رنگ گل پریوش

دلایل انتخاب رنگ very peri توسط کمپانی پنتون:

۱)این رنگ اعتماد به نفس، جرات و جسارت می بخشد و در واقع روح خلاق ما را زنده می کند.

۲)این رنگ به ما کمک می کند تا با آغوش باز پذیرای دنیای امکان باشیم. در حالی که از نو زندگی می کنیم، چشم اندازه ویژه ای جلوی  را همان باز می شود.

۳) حال و هوای دوره ای می باشد که در حال حاضر همگی در جهان تجربه می کنیم. و در نهایت گذر از این مرحله را نشان می دهد.

۴) نشانگر زندگی مدرن و ورود رنگ های دنیای دیجیتال به دنیای واقعی و بر عکس می باشد.

5) بطور معنوی بیانگر یک ذهن شاد، حضور فعال و پر شور می باشد که خلاقیت و قوه تصور را افزایش می دهد.

در واقع شرکت پنتون براین باور است که این رنگ، بر بیماری کوید ۱۹ غلبه خواهد کرد و در نتیجه نگرانی های اجتماعی کم می شود و ناعدالتی ها از بین می رود. 

رنگ سال 2022 در مد لباس

خانم لئاتریس آیزمن(LEATRICE EISEMAN)، مدیر اجرایی شرکت پنتون می گوید: نمی توان به تنهایی رنگ آبی را رنگ شادی دانست. اما وقتی رنگ  قرمز با آن ترکیب می شود، حس تازگی و نو شدن را القا می کند. این حس تازگی به دنیای دیجیتال، ظهور متاورس، بازی های  VR و رمز ارزها ربط پیدا می کند.

تاثیر رنگ سال بر دنیای دیجیتال

دنیای دیجیتال و رنگ سالدنیای دیجیتال و رنگ سال 2022

رنگ آبی همیشه با  دنیای تکنولوژی و داستان های علمی تخیلی در ارتباط بوده است. ‌انتخاب رنگ veri peri این نکته را می گوید که در واقع دنیای مجازی و دنیای واقعی در حال ادغام شدن با هم می باشند. و سال ۲۰۲۲ شروعی جدید، مسیری تازه و متفاوت است و چالش های جدید در راه است. 

ادغام دنیای مجازی و واقعی

لوری پرسمن (PRESSMAN)، معاون موسسه رنگ پنتون می گوید: وارد یک برهه زمانی جدید خواهیم شد که آینده خود را از نو تصویر سازی می کنیم، زندگی خود را از نو می نویسیم. نگاه به دنیا با دیدگاه های متفاوت، همیشه برای ما راه حل های تازه داشته و خواهد داشت.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

1 دیدگاه برای “چرا رنگ very peri به عنوان رنگ سال 2022 انتخاب شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *