معجزه تلفیق چوب و فلز در دکوراسیون

تلفیق چوب و فلز در دکوراسیون
دکور با چوب یا فلز یا هر دو 

اگر به دکوراسیون مدرن علاقه مند هستید میتوانید از لوازم دکوری فلزی در خانه استفاده کنید. اگر سبک سنتی را می پسندید تمام لوازم خانه را از چوب انتخاب کنید. به نظر خیلی شیک و منظم می آید . اما گاهی لازم است کمی اصول را تغییر دهیم زیرا ممکن است لوازم کاملا فلزی یا تمام چوبی پس از مدتی خسته کننده بنظر برسد. حال چاره چیست؟  یک راه مناسب برای ارتقای دکوراسیون داخلی ترکیب چوب با فلز می باشد. امروزه در دنیای دکوراسیون داخلی توجه ویژه ای به ترکیب چوب و فلز شده است.

تلفیق چوب و فلز در دکوراسیون

به تعبیر شیمیایی فلز ماده ای سرد و چوب ماده ای گرم است لذا با تلفیق چوب و فلز (ترکیب گرما و سرما)  دمای منزلتان نیز در تعادل قرار می گیرد! 

 

 چوب و فلز ترکیبی از گرما و سرما 

چوب یک متریال طبیعی و سنتی و فلز یک متریال مدرن محسوب می شود. بنابراین چه سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک باشد و چه مدرن تلفیق چوب و فلز بسیار پر کاربرد است. همچنین لازم به ذکر است، طراحی صنعتی برای فضای داخلی شامل چوب و فلز نیز می باشد. در واقع اگر در منزل عده ای طرفدار سبک مدرن و عده ای به سبک سنتی علاقه دارند با استفاده از محصولات چوبی و فلزی میتوانید به راحتی به تفاهم برسید. 

مدل MILLERSBURG

ساعت دیواری چوبی مدل MILLERSBURG

پتینه روی چوب و فلز 

 پیش تر اصطلاح پتینه را بیشتر در مورد فلز بکار می بردند که بر اثر تغییرات شیمیایی یک لایه سبز رنگ مثل زنگ زدگی روی ماده اصلی می نشست. این نشان می داد که این شی دارای رنگ پتینه اصیل و کهنه است، با ارزش است و قدمت دارد. ساعت چوبی مدل MILLERSBURG به سبک پتینه رنگ شده است. ترکیب زیبای رنگ پتینه سفید با فلز مشکی که با میخ های فلزی مشکی بر روی چوب نصب شده یک ساعت متفاوت را خلق کرده است. 

ترکیب چوب و فلز در وسایل دکوراتیو، از استحکام بالایی برخوردار است و فضا را زیبا و منحصر به فرد می‌کند. فلز به دلیل براق بودن می تواند به عنوان نقطه کانونی استفاده شود. کمی براق بودن را به فضای اتاق اضافه می کند. وسایل مختلفی از جمله ساعت، میزجلو مبلی، کتابخانه، کمد، قاب عکس، کنسول، میز تلویزیون، میز و صندلی ناهارخوری، آباژور و انواع وسایل دکوری با این ترکیب ساخته می شوند.  

مدل ROMANO

ساعت سه پایه مدرن چوبی مدل ROMANO

جدید ترین ساعت سه پایه لوتوس مدل ROMANO از کالکشن ۲۰۲۲ ، ترکیب زیبای چوب،چرم و فلز با آبکاری آنتیک است. صفحه ساعت ایندکس برجسته فلزی دارد و در فریم ساعت از چرم قهوه ای و فلز با آبکاری انتیک استفاده شده است که با ایندکس ساعت هارمونی کامل دارد. در قسمت پایین بدنه سه پایه چوبی ساعت توسط کمربند چرمی و حلقه فلزی به هم وصل شدند، تا نمای کلی ساعت زیباتر و شکیل تر شود.

زه فلزی 

یکی دیگر از روش های مرسوم برای افزودن فلز به چوب، استفاده از اکسسوری و قطعات فلزی می باشد. بیشتر فلزات در رنگ های گرم مانند برنج، مس و طلا، یا رنگ های سرد مانند نقره و آلومینیوم موجود می باشند. یکی از این قطعات زه فلزی است که در رنگ های مختلف بسته به رنگ بدنه میتواند دور قاب ساعت، تابلو و … قرار بگیرید. 

ساعت چوبی مدل DANSON در رنگ های مختلف تولید شده است و طراحی خاص خود را داراست. زه آبکاری فلزی طلایی در ترکیب با رنگ گردویی جلوه و درخشش خاصی به ساعت می دهد.  وجود طرح منبت چوبی در دو طرف ساعت هم مدل را زیباتر کرده و هم سبب شده این محصول شکیل تر بنظر برسد. ساعت های رومیزی را میتوانید روی میز منزل یا محل کارتان قرار دهید. 

ساعت DANSON
رومیزی لوتوس مدل DANSON

 

مدل LINTON
ساعت دیواری چوبی مدل LINTON

مدل LINTON جدیدترین ساعت چوبی لوتوس است که دارای طراحی زیبا و متریال با کیفت می باشد. فریم این ساعت فریم چوبی متفاوتی دارد که با استفاده از ابزار نجاری آراسته شده است. زه فلزی با آبکاری طلایی دور فریم به ساعت شخصیت و اصالت داده است.

ساعت دیواری چوبی SKANDIA

ساعت دیواری چوبی SKANDIA

لوتوس ساعت دیواری چوبی SKANDIA را به صورت دو موتوره طراحی کرده است. لوتوس بک گراند صفحه را به رنگ کرم طراحی کرده که در ترکیب با فریم چوبی بسیار زیبا است. زه فلزی طلایی روی فریم مثل یک قاب دور صفحه عمل کرده است. و باعث شده صفحه زیباتر شود و فریم ساعت دیواری چوبی SKANDIA از سادگی خارج شود. 

هارمونی رنگ ها

اگر دکوراسیون منزل شما دارای چوب با تم رنگی گرم مانند ماهگونی می باشد، از فلزات با رنگ های گرم مانند مس و طلا استفاده کنید. اگر دکوراسیون منزل شما دارای چوب با تم رنگی سرد مانند خاکستری، افرا، صنوبر و کاج می باشد از فلزات نقره ای استفاده کنید. 

ساعت دیواری MARYSVILLE

ساعت دیواری MARYSVILLE

ساعت دیواری فریم فلزی لوتوس مدل MARYSVILLE دارای اعداد برجسته چوبی و رنگ فریم طوسی است. بک گراند طوسی و زیبای این مدل در ترکیب با اعداد برجسته چوبی به جذابیت این مدل افزوده است. ساعت دیواری MARYSVILLE دارای صفحه چوبی طوسی است. رنگ طوسی رنگی متعادل و خنثی است. این رنگ  مناسب تمامی مکان ها می باشد و در هارمونی با رنگ سفید زیبایی خاصی را به محیط می بخشد.

چوب

چوب یک منبع طبیعی تجدیدپذیر محسوب می شود که تولید آن به طور نا محدود ادامه دارد. در زمان های قدیم مردم از چوب برای ساخت ابزارهای اولیه، خانه و قایق استفاده می نمودند. همچنین لازم به ذکر است تولید چوب جایگاه ویژه ای را در اقتصاد جهانی به خود اختصاص داده است.

چوب در دکوراسیون

مردم هزاران سال است که از چوب به عنوان یک ماده ساختمانی، سوخت، ساخت ابزار، سلاح، مبلمان، وسایل دکوراتیو، کاغذو… استفاده می کنند. در ایران در زمان های گذشته از چوب به طرق مختلف در ساخت بناهای مساجد، گلدسته‌ها، مدارس، کاخها، بازارها، حجره ها، کاروانسراها و… استفاده می شد. امروزه از چوب برای ساخت پارکت، دکورسازی ها، کابینت ها، درهای چوبی با روکش‌های زیبا استفاده می‌شود. 

فلزات

فلزات (metal)  به صورت طبیعی در زیر سطح زمین تشکیل می شوند و قابلیت بسیار بالایی در هدایت گرما و الکتریسته دارند. همچنین قابلیت جلا، چکش‌خواری و انعطاف پذیری از ویژگی های بارز فلزات می باشد. فلزات معمولا در برابر سایش و فرسودگی مقاوم هستند.

لوازم دکوری فلزی

دکوراسیون صنعتی با تلفیق چوب و فلز

دکوراسیون با سبک صنعتی گویای استفاده از متریال خام است. در واقع می گوید چگونه لوازم قدیمی و مدرن را کنار یکدیگر قرار دهیم. در این سبک معمولا پالت رنگی شاد بکار نمی رود و بیشتر از رنگ های تیره و خنثی استفاده می شود. 

دکور با رنگ های خنثی

مبلمان چوب و فلز در دکوراسیون 

وقتی صحبت از مبلمان چوبی و فلزی می شود سبک اسکاندیناوی حرف اول را میزند. ترکیب چوب و فلز در فضا هارمونی خوبی ایجاد می کند. پیشنهاد می کنیم در صورت استفاده از مبلمان فلزی از چوب برای کفپوش استفاده کنید. 

مبلمان فلزی در دکوراسیون چوبی

چوب و فلز  دو عضو جدا نشدنی سبک تلفیقی هستند. به کمک این مقاله و با بکار گیری خلاقیت خود میتوانید تلفیقی زیبا از چوب و فلز در دکور کردن منزل تان ایجاد کنید. 

لوتوس محصولات خود را به نحوی تولید و طراحی کرده که هرگز تکراری و قدیمی نشوند. لوتوس در طراحی محصولات خود از طیف رنگی مورد پسند مشتریان استفاده کرده که قابل ست شدن با اکسسوری های مدرن امروزی باشد. همین امر شرکت لوتوس را از دیگر شرکت های تولیدی متمایز میکند. 

سخن آخر

امیدواریم با خواندن این مقاله با هنر تلفیق چوب و فلز و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی آشنا شده باشید و در دکوراسیون منازل خود استفاده کنید و آنگونه که می خواهید به قسمتی از منزل خود جلوه ای ویژه بدهید.

گروه تولیدی صنعتی لوتوس با تولید تخصصی محصولات دکوراسیون مانند انواع ساعت دیواری، ایستاده، رومیزی، تابلو های تزیینی، میزهای دکوراتیو و عسلی ، مجسمه و محصولات لوکس و تزیینی ، انواع تلفن و … یکی از بزرگترین مجموعه های تولیدی در این زمینه در کشور است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *